Home > Klantenservice > Veel gestelde vragen: Leveringen & retourneren
Veelgestelde vragen: Leveringen & retourneren
Hoe laat wordt mijn bestelling bezorgd?
Wilt u weten hoe laat het pakket met uw bestelling bezorgd zal worden? Vanaf het moment dat wij uw pakket hebben overgedragen aan PostNL, ontvangt u van ons een e-mail met een link naar de
website van PostNL waar u uw pakket kunt volgen. Deze link is ook terug te vinden in uw profiel op de Diabeteswinkel bij de bestellingsdetails in Mijn Profiel/Bestellingen.
Wat moet ik doen als ik niet thuis ben op de bezorgdatum?
Als PostNL een pakket niet bij u kan afleveren, bieden zij het standaard aan bij uw buren. Als dit niet lukt, dan krijgt u van de chauffeur een bericht met een ‘Niet-thuis-code’. Met deze code kunt u op de website
MijnPakket.postnl.nl een keuze maken voor een tweede pakketbezorging, bijvoorbeeld bij de buren of op een Postkantoor.
Maakt u geen keuze voor een tweede pakketbezorging? Dan wordt uw pakket de volgende werkdag bij u bezorgd.
Hoe kan ik een product retourneren?
Vanaf het moment van het in ontvangst nemen van de bestelling tot het inpakken ervan, kunt u erop rekenen dat deze met de grootste zorg zijn behandeld. Maar het kan zijn dat u vindt dat er iets niet in orde is, bijvoorbeeld wanneer blijkt dat er bij het uitpakken van uw bestelling een product is toegevoegd met een fabricagefout of als er per abuis een verkeerd product aan u is geleverd. Of het blijkt dat u de verkeerde producten heeft besteld. U kunt deze producten dan gratis aan ons retourneren.
Om uw producten retour te sturen, dient u 3 stappen te volgen:
- Bel binnen 14 dagen na ontvangst van uw bestelling gratis naar de Klantenservice van de Diabeteswinkel op 0800-9955885. U ontvangt dan een retournummer dat u nodig heeft bij stap 2 en stap 3.
- Vul de achterkant van de pakbon in die u ontvangen heeft bij uw bestelling. Stuur deze bon samen met de producten binnen 14 dagen op naar: de Diabeteswinkel, T.a.v. Klantenservice, Antwoordnummer 13049, 5600 VE, Eindhoven.
Zonder vermelding van het retournummer kunnen wij de retourzending niet in behandeling nemen. Indien de retourzending niet-vergoedbare producten bevat en u dus een betaling heeft gedaan, ontvangt u uw betaling van ons terug. U ontvangt deze betaling binnen 14 dagen nadat wij de retour gezonden producten van u ontvangen hebben. De door u te ontvangen betaling is inclusief de verzendkosten maar exclusief eventuele extra kosten die wij op uw verzoek gemaakt hebben voor een andere leveringswijze dan onze standaard wijze
Wat moet ik doen als ik hulpmiddelen of medische materialen over heb?
Ook dan kunt u de materialen die u over heeft gewoon gratis aan ons retourneren. Neem telefonisch
contact op met de Diabeteswinkel en u ontvangt van ons een retournummer. Vul dit nummer duidelijk in op de achterkant van de pakbon die u bij uw bestelling heeft ontvangen. Stuur deze pakbon samen met de artikelen die u wilt retourneren naar:
de Diabeteswinkel T.a.v KlantenserviceAntwoordnummer 13049 5600 VE Eindhoven
Welke certificeringen heeft DeDiabeteswinkel.nl?
Wanneer u medische hulpmiddelen nodig heeft, mag u rekenen op de beste kwaliteit. Niet alleen de producten die wij leveren moeten aan de hoogste standaarden voldoen, maar ook onze dienstverlening en de manier waarop wij omgaan met uw persoonlijke gegevens.
Wij beschermen uw privacy
Omdat wij bijzondere persoonsgegevens van u verwerken, vinden wij het uiterst belangrijk dat wij hier zorgvuldig mee omgaan en ze goed beschermen. In onze privacyverklaring leggen wij u uit welke gegevens wij precies verwerken, wat wij met deze gegevens doen, hoe lang we uw gegevens bewaren en waarom wij cookies op onze website gebruiken. Ook geven wij u inzicht in uw rechten met betrekking tot het gebruik van uw gegevens.
Certificaten en wet- en regelgeving
DeDiabeteswinkel.nl is onderdeel van OneMed en is ISO 9001 gecertificeerd, wat wil zeggen dat onze interne processen op orde zijn. Daarnaast zijn we gecertificeerd door Stichting Erkenningsregeling voor leverancier van Medische Hulpmiddelen (SEMH) en werken wij volgens de Gedragscode Medische Hulpmiddelen (GMH). Het verwerken van uw persoonlijke gegevens doen wij volledig volgens de AVG (Algemene Verordening Gegevensverwerking).
Hoe kan ik een klacht indienen?
U dient uw klacht eerst in te dienen bij DeDiabeteswinkel.nl via de klantenservice, zodat we naar een goede oplossing kunnen zoeken voor u. Bent u het vervolgens niet eens met de afhandeling en oplossing van uw klacht door DeDiabeteswinkel.nl? Dan kunt u de Landelijke Klachtencommissie Medische Hulpmiddelen (LKMH) benaderen. Na melding van een klacht door u als cliënt, neemt het secretariaat LKMH de taak van mediator op zich en wordt met een frisse kijk op de klacht onderzocht of deze alsnog in bemiddeling op te lossen is. Deze bemiddeling is voor alle partijen vrijblijvend en een eventueel advies is dan ook niet bindend.
Contactgegevens:
Secretariaat Landelijke Klachtencommissie Medische Hulpmiddelen
T.a.v. ambtelijk secretaris
Postbus 2017
3800 CA Amersfoort
e-mail: klacht@lkmh.nl
telefoonnummer: 06 - 82 85 88 93
website: www.lkmh.nl
Het secretariaat van de klachtencommissie is bereikbaar op ma, di, do en vrij (08.30 en 17.00) uur. Wanneer er geen bemiddeling plaatsvindt of dit niet tot een oplossing leidt, dan zendt de mediator, uitsluitend op uw verzoek, het bijbehorende dossier en de bevindingen door aan de LKMH. Het doorzetten van de klacht bij de klachtencommissie doet u schriftelijk dan wel per e-mail bij het secretariaat LKMH. De klachtencommissie zal middels haar voorzitter bepalen of uw klacht ontvankelijk is of niet.
Voor nadere informatie over de Landelijke Klachtencommissie Medische Hulpmiddelen, zie: www.lkmh.nl.